قالب وبلاگ


Chelsea-Club
نويسندگان

 خوزه مورينيو مربي بعدي چلسي خواهد بود . ماركا اعلام كرد كه مربي پرتغالي در روز 10 خرداد به طور رسمي به انگليس مي رود تا دومين دوره كاري خود را با آبي ها آغاز كند . 
مربي پرتغالي به اطرافيانش گفته كه پيوستنش به چلسي قطعي است . او از دسامبر گذشته با چلسي به توافق رسيده بود و به پرز نيز اطلاع داده بود كه قرار است كه برود . مدير رئال نيز مشكلي با رفتنش نداشت . سيتي ، اينتر و پي اس جي نيز در گزينه هايش بودند اما در نهايت قرار است كه به آبراموويچ ملحق شود . 

ويلاش بواس :"‌مورينيو ،‌چلسي را قدرتمند مي كند "
آندره ويلاش بواس ، مربي تاتنهام اعتقاد دارد كه خوزه مورينيو گزينه ايده آل براي بازسازي چلسي است . شاگرد سابق مربي پرتغالي به استقبال از بازگشت اين مربي به استمفورد بريج پرداخت . 
وي گفت :"‌به نظرم چلسي فصل بعد به سطح خوبي مي رسد . مسلما كسي مثل مورينيو مي تواند آنها را به اوج خودشان برساند . آنها دوباره قطب فوتبال انگليس بود . " 

مورينيو ، تورس را در چلسي نمي خواهد
از طرفي خبر مي رسد كه مورينيو مهاجم سابق چلسي را در تيمش نمي خواهد و خواستار جدايي او شده است . تورس در 127 بازي در چلسي عملكرد خوبي نداشته و فقط 33 گل زده تا شايعات در موردش افزايش يابد . 

ال موندو : احتمال استفاده از توريل به جاي مورينيو در دو هفته پاياني
روزنامه مادريدي ال موندو نيز مدعي شد كه در دو بازي بعدي لاليگا هيچ بعيد نيست كه آلبرتو توريل ، مربي كاستيا به عنوان مربي موقت در رئال قرار گيرد و خوزه مورينيو پس از عملكرد ناكامش در اين فصل اخراج شود . 

 

مربي پرتغالي امسال به هيچ وجه عملكرد خوبي در رئال نداشته و روزنامه ال موندو مدعي است كه احتمال اخراجش وجود دارد                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 22:46 ] [ F.LamparD ]

 چلسي2 - 1 اورتون

نتیجه نهایی

تبریک میگم به همتون

 

  چلسي 2 : 1 اورتون
8 ' خوآن ماتا     
15 '      استيون نايسميت
34 ' فرناندو تورس     
   

57 '      مروانه فليني
70 '      جان هيتينگا
76 ' فرناندو تورس     
82 ' داويد لوئيز 
 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 20:12 ] [ F.LamparD ]

 قرار است روز دوشنبه جلسه اي بين هيات مديره باشگاه رئال در خصوص سرنوشت مربي تيم برگزار شود.

AS : دوشنبه تكليف مورينيو روشن خواهد شد

به گزارش فوتبال آنلاین،به نوشته روزنامه AS ،در جلسه روز دوشنبه  هيات مديره رئال در خصوص  آينده خوزه مورينيوبحث خواهند كرد.

در فصل گذشته مسئلان رئال مي گفتند كه بهترين مربي جهان تا پايان قراردادش در رئال خواهد ماند اما اكنون آينده او در ابهام است بخصوص  پس از شكست در رقابتهاي كوپا دل ري و همچنين جو سنگيني كه بين بازيكنان و مربي حاكم شد.

مسئولان قصد دارند تا يك تصميم اساسي در اينباره گرفته شود.

قرار داد مورينيو تا سال 2016 است و در زمان مربيگريش در رئال قهرماني در لاليگا و كوپا دل ري را بدست آورد و سه بار تيم را تا مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان رساند.


 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 17:17 ] [ F.LamparD ]

 باشگاه چلسي جايزه اي دويست و پنجاه هزار پوندي براي رافا بنيتز تعيين كرده البته اگر اين مربي بتواند ليگ را در مقام سوم به پايان برساند.

جایزه دویست و پنجاه هزار پوندی در انتظار بنیتز

به گزارش فوتبال آنلاين اگر رافا بنيتز بتواند ليگ را در مقام سوم به پايان برساند جايزه اي يك چهارم ميليون پوندي از باشگاه چلسي دريافت خواهد كرد.

اين سرمربي در ماه نوامبر گذشته به طور موقت سر مربي گري چلسي را بعد از اخراج شدن روبرتو دي متئو بر عهده گرفت و از همان روز اول هدف به كار گيري اين مربي اين بود كه تيم را به ليگ قهرمانان سال آينده برساند.چلسي در حال حاضر با دو امتياز اختلاف نسبت به آرسنال در مقام سوم است و اگر در بازي آخر ليگ مقابل اورتون به پيروزي برسد اين جايگاه را براي خود مسجل كرده است.

مسئولين باشگاه چلسي اعلم كرده اند كه اگر چلسي در جايگاه چهارم ليگ را به پايان ببرد بنيتز جايزه اي دريافت نخواهد كرد زيرا فقط سه تيم اول مستقيما به ليگ قهرمانان فرستاده مي شوند.ديد همه به چلسي و رافا بنيتز بعد از اينكه اين تيم قهرمان ليگ اروپا شد تغيير كرده است و به نظر ميرسد هم هواداران و هم مسئولين باشگاه چلسي احترام بيشتري براي او قائل هستند.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 17:13 ] [ F.LamparD ]

 مورينيو كريس رونالدو را در چلسي مي خواهد

 خوزه مورينيو كه در بازي جنجالي مقابل اتلتيكو مادريد از زمين بازي اخراج شد نام كريس رونالدو را در اهداف فصل آينده در تيم چلسي قرار داد.

كريس رونالدو كه چهار فصل پيش با مبلغ ركورد شكن هشتاد ميليون يورو از منچستر يونايتد به رئال مادريد پيوست بيشترين علاقه را به بازگشت به تيم سابقش در اين سال ها نشان داده و حال كه شايعات جدا شدن او از رئال مادريد قوت مي گيرد چلسي نيز احتمالا به سفارش مورينيو در ليست خواهان هاي او قرار گرفته و بر هيچ كس پوشيده نيست كه ميلياردر روس كه مالك باشگاه چلسي است به راحتي مي تواند مبلغ بالاي او را پرداخت كند.

رابطه كريس رونالدو و خوزه مورينيو در حاله اي از ابهام است و به نظر مي رسيد بعد از اينكه رونالدو در بازي مقابل مالاگا بعد از به ثمر رساندن دويستمين گل خود براي رئال مادريد به سمت مرينيو اشاره كرد و گفت "لعنت به تو"

اين حركت رونالدو باعث شده تا همه رابطه بين اين دو را خوب ندانند اما به نظر مي رسد بعد از سه سال هم كاري در رئال مادريد رابطه آقاي خاص و ستاره پرتغالي به حدي خوب است كه مورينيو او را در چلسي طلب مي كند.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 17:4 ] [ F.LamparD ]

صحبت های فرانک لمپارد در مورد بازگشت آقای خاص(مورینیو)

 

دانلود


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:52 ] [ F.LamparD ]

 چلسی برای خرید لوک شاو دفاع چپ ساوهمتون 10 میلیون پوند میخواد پیشنهاد بده

 همچنین برای خرید رونی آبرا 30 میلیون + هفته ای £250,000 اختصاص داده.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:46 ] [ F.LamparD ]

 رافائل بنيتس سرمربي تيم فوتبال چلسي گفت: آينده من در انگلستان رقم مي خورد و من بطور حتم بعد از چلسي در يکي از تيم هاي ليگ برتر فعاليت خود را از سر خواهم گرفت.

 


رافائل بنيتس سرمربي تيم فوتبال چلسي گفت: مدير اجرايي برنامه هايم خيلي خوب کارش را بلد بوده و من به او اطمينان بالايي دارم. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بعد از چلسي بطور حتم در يکي از تيم هاي حاضر در ليگ برتر انگلستان فعاليت خواهم کرد و در فوتبال جزيره به کارم ادامه خواهم داد.

من فصل بسيار سختي را در چلسي سپري کردم و بعد از پايان فصل درخواست هاي مطرح شده را مورد مطالبه جدي قرار مي دهم تا بهترين گزينه را انتخاب کنم. خانواده من در انگلستان حضور دارد و من به خاطر خانواده ام در اين کشور مانده و در فوتبال جزيره فعاليت خواهم کرد.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:45 ] [ F.LamparD ]

 

پس از آنکه لمپارد توانست با دو گل در بازی استون ویلا رکورد تامبلینگ را بشکند و خود را به 203 گل زده در چلسی برساند، کمپانی آدیداس که با این بازیکن و چلسی قرارداد تجاری نیز دارد از فرانکی به شیوه جدیدی تمجید کرد.
آدیداس برای هر گل لمپارد 1 توپ را در نظر گرفته بود که روی آن توپ شماره گل، تیم حریف و نتیجه بازی را درج کرده بود. این اتفاق در حالی افتاده است که شب گذشته باشگاه چلسی در مراسم سالیانه انتخاب بهترین های سال، از او قدردانی کرد.

آدیداس توپ های مربوط به گل هایی که لمپارد از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده را به شک دو خط صاف چیده است که راس این دو خط نقطه پنالتی است.

..........عکس هایHD  در ادامه مطلب موجود است..........

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:32 ] [ F.LamparD ]

 ستاره 25 ساله اسپانیایی با رای اعضای تیم اصلی چلسی و اعضای کادر فنی این تیم به عنوان برترین بازیکن این فصل آبی های لندن برگزیده شد

خوان ماتا، ستاره اسپانیایی و جوان باشگاه چلسی به عنوان برترین بازیکن این تیم در فصل 3-2012 انتخاب شد.

26187251575603790446.jpg 

41513389413479568663.jpg

12548504752791217360.jpg

69376796659665879137.jpg 44085652804547066693.jpg

90473182393992933974.jpg 

34113947753465809259.jpg

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:27 ] [ F.LamparD ]

 باشگاه چلسی خوشحال از اعلام تمدید قرارداد 1 ساله با فرانک لمپارد برترین گلزن تاریخ این باشگاه است.

 

فرانک لمپارد سومین بازیکن برتر چلسی از نظر تعداد بازی میباشد و فصل بعد 13 ـهمین فصل حضورش در چلسی خواهد بود.
ران گوارلی مدیر اجرایی چلسی گفت: فرانک بازیکن مهمی برای مدت طولانی برای باشگاه فوتبال چلسی بوده است و با بازی هایش بخش قابل توجهی از موفقیت های چلسی را به ارمغان آورده است.
ما از انتهای سال گذشته با او مذاکره داشتیم و این مذاکرات بسیار مثبت پیش رفت و حال خوشحال هستیم که اعلام میکنیم او با باشگاه چلسی تا سال 2014 قرار داد خواهد داشت.
لمپارد افزود : من مشخصا خیلی خوشحالم. همه میدانند که من همیشه رویای ماندن در چلسی را داشتم، من میخواهم از آقای آبراموویچ تشکر کنم برای تمام کارهایی که انجام داد تا این رویا به واقعیت تبدیل شود، من عاشق این باشگاه، کارکنان، بازیکنان و به ویژه هواداران هستم، کسانی که در بدو ورودم به این باشگاه با من فوق العاده رفتار کردند.
نمیتوانم شادتر از این باشم، من حالا به فکر کمک به این باشگاه برای بدست آوردن موفقیت در سال های آینده هستم چیزی که همیشه میخواستم.
لمپارد در روز شنبه و در ورزشگاه ویلا پارک با دو گلی که زد از رکورد بابی تامبلینگ با 202 گل زده پیشی گرفت و پس از این به تنهایی به عنوان برترین گلزن تاریخ باشگاه چلسی شناخته خواهد شد.
لمپارد از سال 2001 که از وستهام به چلسی پیوسته بود، 3 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، 4 قهرمانی در جام حذفی، 2 قهرمانی در جام اتحادیه ، 1 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 1 قهرمانی در لیگ اروپا را با چلسی کسب کرده است.
او در سال های 2004،2005 و 2009 موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن فصل چلسی شده بود.
فرانک لمپارد آقای گل چلسی در تمام ادوار جام حذفی و همچنین برترین گلزن چلسی در تاریخ لیگ انگلیس می باشد.

او در ماه آوریل سومین شخصی شد که 600 بازی برای باشگاه چلسی را انجام داده است، او در 560 دیدار از ابتدا و در 47 دیدار به عنوان یار جایگزین وارد میدان شده است.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:13 ] [ F.LamparD ]

 دروازه بان چلسی بی صبرانه درانتظار بازگشت ژوزه مورینیو به نیمکت مربیگری تیمش است

سایت گل- پتر چک دروازه بان باتجربه چلسی در صحبت هایی به این نکته اشاره کرده که بازیکنان این تیم از بازگشت ژوزه مورینیو به نیمکت مربیگری تیمشان به شدت استقبال می کنند

این درحالی است که مورینیو این روزها ، روزهای پرتنشی را در رئال مادرید سپری می کند ودر کسب عنوان قهرمانی این فصل لالیگا ولیگ قهرمانان اروپا با این تیم  ناکام مانده و روز جمعه تیمش را در جوی پرتنش در رختکن، در فینال جام حذفی اسپانیا به میدان می فرستد.

از سوی دیگر قرارداد کنونی رافا بنیتس به عنوان سرمربی موقت چلسی با اتمام این فصل به پایان می رسد و نام مورینیو به عنوان سرمربی آتی آبی های لندنی به گوش می رسد و حالا پترچک از شنیدن چنین  اخباری خوشحال است

چک در صحبت هایی به خبرنگاران گفته:« با ژوزه ما در گذشته موفقیت های زیادی داشتیم  و مردم هنوز خاطرات زیادی از او داشته و او را به شدت تحسین می کنند. اگر او دوباره به اینجا بازگردد، داستان برای همه هیجان انگیز خواهد بود و ما واقعا از او استقبال می کنیم.»

چک ادامه داد:« کسب دو عنوان قهرمانی متوالی در اروپا داستان فوق العاده ای است. ما از عملکردمان در رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا واقعا ناامید شدیم . مابا خودمان می گفتیم که بهترین راه برای فراموش کردن این ناکامی این است تا در لیگ اروپا نهایت تلاشمان را به کار بگیریم و خوش بدرخشیم.»

او در بخش پایانی صحبت هایش درمورد رافا بنیتس هم صحبت کرده و به تمجید از او پرداخت:« قطعا جدایی برای او آسان نخواهد بود. ولی او برای کمک کردن به اینجا آمد و می خواست شرایط ما را بهبود ببخشد و نهایت توانش را هم به کار گرفت. این کاری است که او انجام داده. شاید به خاطر تلاشهای زیاد او بود که تیم تا به اینجای رقابت های لیگ اروپا پیش آمدو به موفقیت رسید.»


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 16:12 ] [ F.LamparD ]

 ستاره 34 ساله چلسی که در فینال لیگ اروپا 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد درانتظار تمدید یک ساله قراردادش می باشد

 

40635995224260521207.jpg
سایت گل- فرانک لمپارد ستاره 34 ساله باشگاه چلسی 4شنبه شب در فینال لیگ اروپا برای 90 دقیقه مقابل بنفیکا بازی کرد و درنهایت توانست با برد 1-2 تیمش مقابل حریف پرتغالی قهرمانی متوالی تیمش در اروپا را جشن بگیرد. دو گل چلسی در این بازی را فرناندو تورس و برانیسلاو ایوانوویچ به ثمر رساندند.

برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 15:40 ] [ F.LamparD ]

 چلسی در دومین سال متوالی یک جام اروپایی دیگر را به دست آورد

50921364492157706082.jpg38851946172316474756.jpg

45106752049581728926.jpg78854935299963573303.jpg

97806989369435456204.jpg

برانیسلاو ایوانوویچ گل دیرهنگامی زد تا چلسی بنفیکا را شکست دهد و به دومین قهرمانی پیاپی خود در اروپا برسد.

بنفیکا که شکست دراماتیکی در دقایق پایانی مقابل پورتو در لیگ پرتغال متحمل شده بود و قهرمانی را عملا از دست داد این بار به چلسی مشابه آن بازی باخت.

بنفیکا با این حال بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چندین بار با ضربات نمانیا ماتیچ، اسکار کاردوسو، نیکولاس گایتان و رودریگو فرصت های خوبی به دست آورد، اما دفاع خوب چلسی و زمین پرآب و لیز ورزشگاه مانع گل‌زنی آنها شد.

مردان رافا بنیتس به‌تدریج بهتر شدند و یک بار شوت فرانک لمپارد را آرتور به زیبایی دفع کرد.

بنفیکا نیمه دوم را هم بسیار خوب شروع کرد و یک بار ضربه سر کاردوسو روی سانتر عالی گایتان توپ را به تور دروازه رساند، اما داور به‌درستی آفساید او را اعلام کرد.

اما چلسی برخلاف جریان آن دقایق بازی به گل رسید. پاس بلند پتر چک به خوان ماتا رسید و روی پاس او بود که فرناندو تورس به پیش تاخت. دو اشتباه بازیکنان بنفیکا باعث شد تورس تنها لوییزائو و آرتور را مقابل خود ببیند. لوییزائو تلاش بسیاری کرد که رویش خطا کند اما تورس از او گذشت و پس از گذشتن از آرتور با خونسردی و با ضربه‌ای عالی از زاویه‌ای بسته توپ را گل کرد.

ژرژ ژسوس بلافاصله لیما و اولا جان را به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کند. در یکی از حملات آنها بود که لیما تلاش کرد توپ را ارسال کند که توپ را سسار آسپیلیکوئتا با دست زد. داور اعلام پنالتی کرد و اسکار کاردوسو با ضربه بسیار محکمی که به اواسط دروازه زد هم گل تساوی را به ثمر رساند و هم خودش دچار کشیدگی عضله شد و پس از مداوا به میدان برگشت.

دقایقی بعد شوت عالی کاردوسو را چک به زیبایی دفع کرد و سپس شوت فرانک لمپارد هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد. اما در نهایت در دقیقه 93 بود که ایوانوویچ روی یک کرنر به هوا پرید و با ضربه سری که زد توپ را دور از دستان آرتور به درون دروازه فرستاد.

تنها لحظاتی بعد بود که اشتباه ایوانوویچ فرصتی عالی در اختیار کاردوسو قرار داد اما گری کیهیل و چک با واکنشی قهرمانانه توپ را دور کردند و قهرمانی چلسی را تثبیت کردند.

به این ترتیب رافا بنیتس در حالی چلسی را ترک خواهد کرد که آنها را به عنوان بسیار خوبی در اروپا رساند.

ترکيب اوليه اين 2 تيم :


چلسي:

پتر چک، برانيسلاو ايوانوويچ، اشلي کول، داويد لوييز، تيم کيهيل، سزار آزپيليکوئتا، راميرس، فرانک لمپارد، اسکار، فرناندو تورس، خوان ماتا

بنفيکا:

آرتور، لوييزائو، گاراي، آندره آلميدا، گايتان، ماتيچ، پرز، اسکار کاردوزو، سالويو، رودريگو، مالگارخو

نمرات بازیکنان دوتیم از سایت گل:

چلسی:3.27

چک 3.5 ایوانویچ 4.5 (بهترین بازیکن میدان) کیهیل 4 اشلی کول 3  آزپیلیکوئتا2.5  داوید لوییز 3.5

فرانک لمپارد3.5 رامیرز2.5(بدترین ترین بازیکن میدان)اسکار2.5 خوان ماتا 3 فرناندو تورس3.5

بنفیکا:2.96

آرتور2.5 لوئیزائو 2.5 گارای 3مالگارخو 3 سالویو3 گایتان3 نمانیا ماتیچ3.5 آلمیدا3 پرز3.5 اسکارکاردوزو 3.5

تعویضی ها:ژاردل 3 لیما2.5 اولاجان2.5

======================

ايوانوويچ: فصل سختي بود

مدافع چلسي پس از قهرماني در ليگ اروپا تاکيد کرد با پشت سر گذاشتن فصلي سخت اکنون زمان آن است که جشن بگيرند.

ديدار نهايي ليگ اروپا بين تيم‌هاي چلسي و بنفيکا برگزار شد که در پايان با حساب 2 بر يک به سود چلسي به پايان رسيد.

به گزارش فارس،در اين ديدار فرناندو تورس 60 و برانيسلاو ايوانوويچ 93 براي چلسي و اسکار کاردوزو 68 براي بنفيکا گلزني کردند.

ايوانوويچ که در پايان اين ديدار بسيار خوشحال به نظر مي‌رسيد در مورد پيکار مقابل بنفيکا گفت: احساس بسيار خوبي دارم. فکر مي‌کنم تيم ما شايسته اين عنوان بود. فصلي سخت و شلوغ را سپري کرديم. ديدارهاي زيادي را در برهه‌هاي زماني کم برگزار کرديم ولي اکنون زمان جشن گرفتن قهرماني‌مان است.

======================

رافا بنیتز چهارمین مربی ای که بیش از یک بار لیگ اروپا (جام یوفا) را فتح می کند

رافائل بنیتز سرمربی تیم چلسی با برتری مقابل بنفیکا لیسبون و فتح لیگ اروپا 2013 به چهارمین مربی ای تبدیل شد، که موفق به کسب لیگ اروپا/جام یوفا بیش از یک بار می شود.

به گزارش Uefa.com، رافا بنیتز پیش از این با تیم والنسیا موفق شده بود در سال 2004 فاتح جام یوفا شود. در آن سال والنسیا در فینال از سد المپیک مارسی عبور کرد و اکنون پس از نه سال، بنیتز موفق به کسب مجدد این جام اینبار با تیم چلسی می شود.

سه مربی دیگری که به این مهم دست پیدا کرده اند به شرح ذیل می باشند:

1. جیووانی تراپاتونی (1977، 1991، 1993)

تنها مربی که سه بار موفق به کسب جام یوفا شده است، تراپاتونی ایتالیایی می باشد. وی ابتدا در سال 1977 یوونتوس را در یک دیدار سخت در مقابل آتلتیک بیلبائو به این مهم رساند. سپس در سال 1991 با اینترمیلان موفق شد از سد رم عبور کند و قهرمان شود و دو سال بعد با درخشش دینو و روبرتو باجو که پنج گل در برتری 6-1 در مقابل دورتموند در مجموع دو دیدار به ثمر رساندند، برای سومین بار قهرمان این جام شد.

 

2. لوئیس مولونی (1985، 1986)

این مربی اسپانیایی موفق شده دو بار همراه با رئال مادرید قهرمان این جام شود. ابتدا در سال 1985 موفق شد با نتیجه 3-1 از سد ویدتون مجارستان عبور کند و در فینال سال 1986 با برتری 5-3 در برابر افث کلن در مجموع دو دیدار از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

 

3. خوانده راموس (2006، 2007)

بیست و یک سال پس از مولوتی، خوانده راموس اسپانیایی دومین مربی بود که از عنوان قهرمانی خود در این جام، این بار با سویا دفاع می کرد. وی ابتدا در سال 2006 مقتدرانه و با نتیجه 4-0 از سد میدلزبورو عبور کرد و سپس در فینال سال 2007 پس از تساوی 2-2 مقابل اسپانیول در مجموع 120 دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه 3-1 از سد هموطنان خود عبور کرد و قهرمان شد.

 

بنابراین دو مربی با دو تیم مختلف و دو مربی با یک تیم موفق به کسب قهرمانی بیش از یک بار در جام یوفا/لیگ اروپا شده اند، که در این بین مولونی و راموس موفق به دفاع از عنوان قهرمانی خود شده اند.

======================

تورس:اين مي‌توانست تنها شانس ما باشد

بازيکن اسپانيايي چلسي معتقد است که اين مي‌توانست تنها شانس تيمش براي کسب قهرماني در ليگ اروپا باشد.

فرناندو تورس اولين گل بازي را در ديدار چلسي و بنفيکا در فينال ليگ اروپا به ثمر رساند. چلسي شب گذشته موفق شد با نتيجه 2 بر يک مقابل بنفيکا به برتري برسد و جام قهرماني ليگ اروپا را بالاي سر ببرد. آبي‌پوشان لندني سال آينده در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا به ميدان خواهند رفت.

به گزارش فارس،بازيکن اسپانيايي در اين باره اظهار داشت: واقعا مي‌خواستيم قهرمان ليگ اروپا شويم. شايد به خاطر اينکه اين تنها شانس ما براي اين کار بود.

وي ادامه داد: بسيار خوشحالم. مسابقه واقعا سختي بود. بنفيکا با اختلاف در نيمه اول تيم برتر زمين بود و به اندازه کافي خوب بود که بتواند اين جام را به خانه ببرد.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 11:36 ] [ F.LamparD ]

 چلسي و يك روياي اروپايي ديگر

 

با اينكه بنفيكا از لحاظ تكنيكي تيم پربارتري نسبت به چلسي دارد در فينال آمستردام بخت اول را براي قهرماني ندارد. اسون گوران اريكسون مربي سابق انگليس كه دو بار تا به حال سابقه مربيگري در بنفيكا را دارد در مصاحبه با روزنامه «آبولا» گفته: «معلوم است كه چلسي بخت اول قهرماني است چون تيم متعادلي دارند و صاحب بازيكنان با تجربه‌اي هستند اما به نظرم تكنيك بازيكنان بنفيكا يك سر و گردن بالاتر است. تكنيك بنفيكا تند و تيز‌تر است. توپ را بهتر كنترل مي‌كنند و فوتبال‌شان تماشايي‌تر است.» اين تيم كه در سال‌هاي 1961 و 1962 قهرمان اروپا شده به شدت به هافبك‌هاي ماهرش ادواردو سالويو، نيكلاس گايتان، پابلو آيمار، اولا جان و نمانيا ماتيچ وابسته است و اين كمربند مياني قدرتمند مهاجمان تيم اسكار كاردوسو شوتزن قوي تيم و ليما و رودريگس را به خوبي تغذيه مي‌كند. كاردوسو، ليما و رودريگس روي هم رفته از 118 گل اين فصل تيم‌شان هفتاد و يكي را به ثمر رسانده‌اند. اريكسون كه در فينال وين و ديدار ميان بنفيكا و ميلان كه به باخت صفر-يك پرتغالي‌ها انجاميد مربي اين تيم بود مي‌گويد تيم سابقش مي‌تواند خيلي زود باخت اين هفته‌اش در كورس قهرماني به پورتو را فراموش كند: «حضور در يك فينال اروپايي عالي است. به محض اينكه خودشان را آماده اين بازي كنند باخت به پورتو را از ياد خواهند برد.» اريكسون سال 1983 كه هر دو جام ليگ و حذفي را با بنفيكا گرفت بعد از رفتن تيم به فينال جام يوفا مقابل اندرلشت تا يكقدمي تكميل كردن سه گانه پيش رفته بود اما آنها به اندرلشت باختند. اين سوئدي طي دو دوره مربيگري در بنفيكا سه بار قهرمان ليگ پرتغال شده. انسو پرس هافبك آرژانتيني اين تيم معتقد است كه بنفيكا خيلي زود ناراحتي ناشي از باخت به پورتو را فراموش خواهد كرد: «همه بچه‌ها ناراحت هستند اما بايد جلوي چلسي جبران كنيم. بايد به خودمان ايمان داشته باشيم.» ژرژ ژسوس مربي بنفيكا بعد از اينكه پورتو توانست در وقت‌هاي اضافه گل برتري را بزند با حالت ناراحتي روي زمين زانو زد و اين تصويري بود كه در رسانه‌ها بازتاب يافت. ژسوس مي‌گويد: «باخت خيلي دردناكي در اواخر بازي بود. به شدت غمگين شديم اما اين شكست چيزي از ارزش‌هاي تيم و كيفيت بازي شان نمي‌كاهد.» بنفيكا از آمستردام خاطرات خوشي دارد. آنها آخرين جام اروپايي شان را آنجا در سال 1962 در ديدار با رئال مادريد به دست آوردند. رئال كه طي پنج سال از 1956 تا 1960 قدرت اول اروپا بود مقابل بنفيكا حريف براي گفتن نداشت و اين قهرماني همچنان از لذتبخش‌ترين لحظات تاريخ تيم پرتغالي است. ژسوس كه در نيمه نهايي ليگ اروپاي 2011 كه بنفيكا به براگا باخت هم مربي شان بود منتظر رويارويي با چلسي قهرمان فصل قبل ليگ قهرمانان است: «در عمر حرفه‌اي من يا هيچ كدام از بازيكنانم ديگر پيش نمي‌آيد كه يك چنين فينالي را تجربه كنيم. الان مشكل كمبود انگيزه نداريم و قهرمان شدن در ليگ اروپا باعث مي‌شود كه بنفيكا در دنيا ديده شود.» 
چلسي با داشتن دو بازيكني مثل داويد لوييز و راميرس كه هر دو را از بنفيكا خريده راه و رسم پيروزي را شايد بهتر بلد باشد. لوئيسائو كاپيتان بنفيكا مي‌گويد: «خوشحالم كه در فينال با آنها روبرو مي‌شويم چون بازيكنان تاپي دارند. داويد كه بازيكن خيلي موفقي است و من درون و بيرون زمين مسابقه از طرفداران راميرس هستم. او مرد بزرگي است.» راميرس اين فصل از اعضاي اصلي خط مياني چلسي بوده و لوييز هم مي‌تواند در مركز خط دفاعي در كنار او بازي كند. جان تري شايد براي دومين سال پياپي از حضور در فينال محروم باشد. فينال ليگ قهرمانان فصل قبل مقابل بايرن مونيخ را كه به ضربات پنالتي كشيد به خاطر محروميت از دست داده بود اما اين بار به خاطر پيچ خوردگي قوزك پا كه در ديدار با استون ويلا برايش پيش آمده ممكن است فينال ليگ اروپا را از دست بدهد. 
تري بي‌صبرانه منتظر نظر پزشك تيم است تا به او بگويد آيا مي‌تواند به اين فينال برسد يا نه. او به «ديلي ميرر» گفت: «قوزك پايم مجروح است. قرار است باز هم معاينه بشود. هنوز كه مطمئن نيستم بتوانم به بازي چهارشنبه برسم.» فرانك لمپارد هم كه ركورد بابي تامبلينگ را شكسته و حالا برترين گلزن تاريخ چلسي است در مورد تري مي‌گويد: «براي او خيلي ناراحت هستم چون با توجه به محروميتي كه در فينال قبلي داشت حتما خيلي سخت است كه اين بازي را هم از دست بدهد. اما هر كاري كه ما در تيم انجام بدهيم جان هم جزيي از آن است و همه دستاوردهاي مان به گروه بازيكنان تعلق دارد.» 
ادن هازاد بال سرعتي بلژيكي اين تيم هم احتمال دارد به دليل جراحتي كه در ناحيه همسترينگ پيدا كرده به بازي نرسد. خوان ماتا از هم تيمي‌هايش خواسته كه فصل را خوب و با يك جام تمام كنند و بعدش هم به فكر بازي يكشنبه با اورتون باشند تا جايگاه شان در رتبه سوم جدول تثبيت شود: «فصل دارد تمام مي‌شود و بهترين لحظه‌اش هنوز فرا نرسيده. ما مي‌توانيم هم يك جام اروپايي ديگر بگيريم و هم جواز حضور در ليگ قهرمانان فصل بعد را به دست بياوريم. اين دومين بار طي دو فصل حضور من در چلسي است كه به يك فينال اروپايي راه يافته‌ايم. خيلي خوب مي‌شود اگر اين دفعه هم قهرمان بشويم.» 

تركيب احتمالي 
بنفيكا: آرتور؛ آلميدا، لوئيسائو، گاراي، ملگارخو؛ گايتان، سالويو، ماتيچ، پرز؛ كاردوسو، ليما 
چلسي:چك؛ آزپيليكوئتا، لويز، ايوانوويچ، كول؛ راميرس، لمپارد، موزس، ماتا، اسكار، تورس
داور:بيورن كويپرز (هلند)

بنفيكا متخصص حضور در فينال

 

بنفيكا كه دو فصل قبل در نيمه نهايي ليگ اروپا مغلوب شد حالا يك گام فراتر آمده و فيناليست شده. مردان ژسوس دوباره يك فينال در آمستردام را تجربه مي‌كنند و در هشت بازي اروپايي اخيرشان فقط يك بار شكست خورده‌اند. شش گلي كه اسكار كاردوسو زده براي‌شان خيلي مهم بوده همينطور نقشي كه ادواردو سالويو به عنوان هافبك هجومي ايفا مي‌كند. كاردوسو در ديدار برگشت با بوردو در يك هشتم نهايي از روي نيمكت به بازي آمد و دو گل حساس را زد. در يك چهارم نهايي هم با درخشش خودش به برد بنفيكا مقابل نيوكاسل در ليسبون كمك كرد. بازي در برگشت بسيار سخت‌تر شد اما آنجا هم سالويو به كمك تيم رفت. او كه فقط 22 سال دارد در بازي برگشت نيمه نهايي مقابل فنرباغچه تعداد حضورش در اين رقابت‌ها را به 33 بازي رساند. او كه با اتلتيكو مادريد در صحنه اروپايي درخشيده بود آگوست گذشته با قراردادي پنج ساله به بنفيكا پيوست و از آن پس خيلي زود در اين تيم به هماهنگي رسيد و ژسوس را مجبور كرد كه او را يكي از گزينه‌هاي ثابت تركيب اصلي قرار بدهد.

 

لمپارد: تکلیف موفقیت این فصل ما بعد از فینال مشخص می شود

فرانک لمپارد ستاره باتجربه و موفق چلسی در کنفرانس خبری تیمش قبل ازبرگزاری بازی فینال لیگ اروپا در آمستردام آرنا مقابل بنیفکا شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

لمپارد در صحبت هایی گفت:« اگر به عقب نگاه کنیم می بینیم که در فینال لیگ قهرمانان اروپا هم ما مدعی قهرمانی نبودیم ولی توانستیم بربایرن مونیخ غلبه کرده و قهرمان شویم. امسال هم تاآستانه چند فینال پیش رفتیم و در جریان بازی هایمان دیدیم که جزئیات سرنوشت را رقم می زنند. »

اسطوره زنده باشگاه چلسی در مورد تیم حریف، بنفیکا گفت:« بنفیکا تیم خوبی است؛ دقیقا مثل بایرن مونیخ فصل قبل. زمانی که به فینال نزدیک و نزدیک تر می شویم، انگیزه ها بیشتر می شود. به محض ورود به آمستردام دریافتیم که این یک فینال اروپایی است و می خواهیم دراین فینال به قهرمانی برسیم.»

لمپارد در ادامه صحبت هایش گفت:« تکلیف موفقیت این فصل ما بعد از فینال آمستردام مشخص می شود. همه ما، چه بازیکنانی که سالهاست درچلسی هستند و چه آنهایی که  زمان کمتری با تیم بوده اند، همگی می خواهیم چلسی قهرمان لیگ اروپا شود

پتــرچك، اميــدوار به تاريخ سازي با چلسي

 

پتر چك دروازه بان بلند قامت چلسي معتقد است تيمش در فينال ليگ اروپا برابر بنفيكا اين شانس را دارد كه تاريخ را به نفع خود رقم بزند. آبي‌هاي شهر لندن، مدافع عنوان قهرماني اروپا، اين فرصت را دارند كه به يك افتخار بزرگ ديگر اين بار در ورزشگاه آمستردام در قاره سبز دست يابند. 
چك در اين باره گفت: «مي‌توانيم تبديل به اولين تيمي شويم كه بلافاصله پس از فتح ليگ قهرمانان اروپا، در ليگ اروپا نيز قهرمان شويم. اين يك دستاورد بزرگ خواهد بود و ما مي‌توانيم يك جام اروپايي ديگر را به كلكسيون افتخارات باشگاه چلسي اضافه كنيم. اين چيزي است كه به آن افتخار خواهيم كرد.» در واقع اگر چلسي بتواند از سد بنفيكا عبور كند، اين فرصت را پيدا مي‌كند در ديدار سوپر كاپ اروپا يك بار ديگر به ميدان برود و شكست 4-يك سال قبل برابر اتلتيكومادريد را جبران كند؛ ديداري كه چك براي حضور در آن مشتاق است: «اگر قهرمان ليگ اروپا شويم، مي‌توانيم دوباره در سوپركاپ بازي كنيم. سال گذشته اشتباهات وحشتناكي مرتكب شديم، به همين دليل امسال شرايط فرق دارد.» 
چك كه در همه بازي‌هاي اروپايي اين فصل چلسي به ميدان رفته، به تفاوت ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا اذعان كرد اما گفت كه چلسي براي قهرماني در آمستردام بازي خواهد كرد: «شما مي‌توانيد احساس كنيد كه شرايط كمي متفاوت است اما هنوز بايد در استاديوم‌هايي پر از جمعيت به ميدان برويد و در بازي‌هاي بزرگ حضور داشته باشيد. به همين دليل با آن با احترام رفتار مي‌كنيم. ما تا اينجاي راه آمده‌ايم و دوست داريم تا آخر مسير برويم.»

لوييز: اين يك فينال احساسي است 

Soccer - UEFA Europa League Final - Benfica v Chelsea - Chelsea Press Conference and Training - Amsterdam Arena

داويد لوييز براي رويارويي با بنفيكا دلايل خاصي دارد. واضح‌ترين‌اش اين است كه مي‌خواهد اين جام را هم مثل مدال قهرماني در ليگ قهرمانان به افتخاراتش بيفزايد اما دليل دوم‌اش اين است كه او ژانويه 2011 از بنفيكا با قيمتي 25 ميليون پوندي به چلسي رفت و آبي پوشان لندني حتي نمانيا ماتيچ را هم جزو اين معامله به پرتغالي‌ها دادند. لوييز كه فصل 2010-2009 با بنفيكا قهرمان پرتغال شده مي‌گويد: «اين يك ديدار خاص است و احساسي. همه مي‌دانند كه بنفيكا در قلب من جاي دارد اما وقتي كه بازي شروع بشود من همه اين چيزها را فراموش خواهم كرد. دوست دارم با چلسي به اين قهرماني برسم. در فينال كه باشي هميشه حريفت يك تيم بزرگ است. براي همين است كه بنفيكا تا پاي اين فينال آمده و چلسي هم يك طرف ديگر مبارزه است.» آبي پوشان لندني به مدد گلي كه لوييز در وقت‌هاي اضافه بازي رفت با بازل در نيمه نهايي زد و درخشش او در بازي برگشت، حالا در اين فينال حضور دارند. لوييز كه ناكامي در فينال سوپرجام اروپا، جام جهاني باشگاه‌ها و كاميونيتي شيلد را تجربه كرده ديگر دوست ندارد از يك فينال دست خالي به خانه برود. داويد لوييز كه چهار سال و نيم براي عقاب‌هاي بنفيكا بازي كرده خوب مي‌داند كه آنها چه حريف بزرگي خواهند بود: «اين تيم فلسفه خاصي دارد. توپ را كه داشته باشند حريف را پرس مي‌كنند. براي همين نبايد هيچ فضايي را براي پيشروي شان باقي گذاشت. تمام مدت بايد متمركز باشيم.

راميرز: گذشته‌ام در بنفيكا را فراموش مي‌كنم

راميرز هافبك چلسي در اين فينال ديگر به گذشته‌اي كه در بنفيكا داشته فكر نخواهد كرد. او پيش از پيوستن به چلسي در سال 2010 يك فصل را در اين تيم پرتغالي بازي كرده بود اما اجازه نمي‌دهد كه اين سابقه جلوي تمركزش را بگيرد: «من به بنفيكا خيلي علاقه دارم چون تيم با قدرتي است اما داخل زمين من بازيكن چلسي هستم و دوست ندارم كه در مورد بنفيكا فكر كنم. قبل از بازي با همه حرف مي‌زنم و شوخي مي‌كنم و برايشان آرزوي موفقيت مي‌كنم چون آنها رقيب من هستند اما وقتي كه وارد زمين مي‌شويم همه فكر و ذكر من اين است كه پيروز بشويم و چيز ديگري يادم نمي‌آيد. 
در اين فينال هر كاري لازم باشد براي پيروزي چلسي انجام مي‌دهم.» او به هم تيمي‌هايش هشدار داده كه اين حريف را دست كم نگيرند چون ژسوس در اروپا مربي موفقي است: «البته من هنوز با لوئيزائو، ماكسي پريرا، اسكار كاردوسو و پابلو آيمار دوست هستم. بازيكنان خوبي هستند و تيم بزرگي را هم ساخته‌اند. انسجام بالايي دارند و خطرناكند. شكي هم نيست كه راحت مي‌توانند گل بزنند. در بازي مثل اين تك تك بچه‌ها بايد تمركزشان را حفظ كنند. هيچ كس به تنهايي به چيزي نخواهد رسيد و ما براي نتيجه گرفتن بايد در اوج باشيم. اين حريف قابل احترام است.»

بنيتس: بنفيكا را خيلي خوب مي‌شناسم

 

ژسوس: اين فينال ما را به دنيا نشان مي‌دهد 

ژرژ ژسوس مصمم است كه به ناكامي تيمش در عرصه اروپايي پايان بدهد. آنها از دهه شصت ميلادي به اين سو در شش فينال شكست خورده‌اند و حالا آمستردام فرصت ديگري براي‌شان است: «پيروزي در ليگ اروپا لحظه‌اي تاريخي را در تيم ما رقم خواهد زد؛ هم براي كادر فني هم بازيكنان. خود راهيابي به اين فينال هم يك دستاورد بزرگ است اما پيروز بيرون آمدن از آن كار بزرگتري است. بنفيكا هميشه تحت فشار است تا قهرمان بشود. من خوب مي‌دانم كه دوران اوج بنفيكا در اروپا در دهه شصت ميلادي بوده. من خودم متولد سال 1954 هستم ولي در اين باره مطالبي خوانده‌ام و عكس‌هايي ديده‌ام.» چلسي چالش بزرگ آنها تا رسيدن به جام است اما ژسوس خوشحال است كه با اين تيم روبرو مي‌شوند: «اين افتخار بزرگي براي ما است كه با تيمي روبرو مي‌شويم كه تعدادي از مردانش قبلا بازيكنان خود من بوده‌اند. داويد لوييز و راميرز الان آنجا هستند اما من پائولو فريرا و هيلاريو را هم فراموش نكرده‌اند. خوشحالم كه اينها را در فينال ملاقات مي‌كنيم.» 


رافائل بنيتس كه در سال 2004 با والنسيا قهرماني در جام يوفا را جشن گرفت، حالا اين فرصت را پيدا كرده تا پس از جوواني تراپاتوني دومين مربي لقب بگيرد كه مي‌تواند دو بار فاتح دومين تورنمنت معتبر باشگاهي در اروپا شود، زيرا او با چلسي به فينال ليگ اروپا رسيده و بايد براي فتح جام برابر بنفيكاي پرتغال قرار بگيرد. مصاحبه او با سايت يوفا از نظرتان مي‌گذرد. 

در انتظار چه نوع چالشي در ديدار نهايي برابر بنفيكا هستيد؟ 
‌ما مي‌دانيم بنفيكا واقعاً خوب است، چون قبلاً با ليورپول برابر اين تيم قرار گرفته‌ام و چلسي نيز تجربه جدال با اين تيم پرتغالي را دارد. بنابراين مي‌دانيم كه حريف تيم خوبي است و مربي خوبي به نام ژرژ ژسوس دارد. بايد برخي مسائل را از راميرس و داويد لوييز كه قبلاً در بنفيكا بودند، بپرسيم. به همين دليل اطلاعات زيادي خواهيم داشت و مي‌دانيم كه بازي دشواري پيش رويمان خواهد بود، زيرا آنها تيم خوبي هستند و مربي خوبي نيز دارند. 
زماني كه چلسي وارد ليگ اروپا شد، انتظار شما چه بود؟ 
‌ احساس كردم كه همه پس از خروج از ليگ قهرمانان كمي نااميد شده‌اند. ما 6-يك نورزيالند را شكست داديم و با اين حال اوت شده بوديم، بنابراين همه كمي نااميد شده بودند اما خيلي زود فهميديم كه در يك رقابت ديگر هستيم و ذهنيت خود را تغيير داديم و آماده كرديم. من تجربه حضور در ليگ اروپا را داشتم، پس اين فشاري كه بر روي همه وجود داشت، براي من آسان بود. شما مي‌توانيد در هر بازي ببينيد كه ما به جلو مي‌رويم و سعي مي‌كنيم برنده شويم و حالا در فينال هستيم، جايي كه شايستگي حضور در آنجا را داريم. 
چه زماني پيروزي در يك تورنمنت و رقابت رنگ واقعيت به خود مي‌گيرد؟ 
‌ از همان ابتدا فكر مي‌كردم كه مي‌توانيم قهرمان شويم اما در همان زمان، بازي‌هاي زيادي پيش رو بود و تيم‌هاي خوب زيادي وجود داشتند و مسير رسيدن به فينال آسان نبود. شما بازي‌هاي دور از خانه‌اي داريد كه سخت هستند. شما براي ديدار با روبين كازان به مسكو مي‌رويد، بنابراين بايد مطمئن شويد كه همه بازيكنان انگيزه كافي را دارند و مي‌دانند كه اين مسير چقدر دشوار خواهد بود. چيز خوبي كه هست، اين است كه ما بازيكناني داريم كه از شرايط آگاهند و مي‌دانند بايد در خانه و خارج از خانه بازي كنند و در هر بازي تفاوت ايجاد كنند. 
شما قبلاً با والنسيا در اين رقابت‌ها قهرمان شده‌ايد. آن پيروزي چقدر براي شما بزرگ بود؟ 
‌ ذهنيت خوبي در يك تيم برنده وجود داشت. ما پس از 31 سال دو بار توانستيم قهرمان ليگ اسپانيا شويم. هنوز هم هيچكسي به جز رئال مادريد و بارسلونا از آن به بعد نتوانسته قهرمان ليگ شود. در آن زمان ديدم كه اين تيم كيفيت، شخصيت و روحيه بسيار خوب تيمي دارد. جام يوفا نيز در آن زمان خيلي سخت بود. ما با مارسي كه دروگبا را داشت، بازي كرديم. آن تيم خيلي خوب بود اما ما نيز ذهنيتي بسيار قوي داشتيم. 
در پايان مي‌توانيد صحبت كنيد درباره اينكه دوست داريد تيمتان چگونه فوتبال بازي كند؟ 
‌ فكر مي‌كنم بازي مبتني بر پاسكاري يا فوتبال مستقيم همه فوتبال نيست و هميشه بايد چيزي ميان اين دو باشيد. بنابراين دوست دارم توپ را در كنترل داشته باشم اما در عين حال اگر شما مجبور به بازي در ضدحملات شويد، بايد اينگونه بازي كنيد. بنابراين شما بايد خودتان را با تيمتان و همچنين تيم حريف انطباق بدهيد. ايده من همواره تلاش براي كنترل بازي و استفاده از بال‌هاي كناري در صورت امكان بوده است و حالا با هوشمندي زيادي كه بين خطوط وجود دارد، اين هم شيوه ديگري از بازي است. اين در مورد مديريت تركيب تيمي است كه شما داريد اما با هدف رسيدن و ايجاد تعادل. 
برخي از مردم فكر مي‌كنند اگر يك تيم خيلي خوب دفاع كند، تدافعي است اما در حال حاضر 139 گل زده‌ايم و ركورد بهترين گلزني در تاريخ باشگاه 140 گل است. فكر مي‌كنم نشان داديم كه يك تيم تهاجمي هستيم و ذهنيت تهاجمي نيز داريم اما هميشه سعي مي‌كنيم تعادل تيم را حفظ كنيم و شانس گلزني را به تيم‌هاي ديگر ندهيم. اگر شما گل كمتري دريافت كنيد، به اين خاطر نيست كه شما تدافعي هستيد. ما تلاش مي‌كنيم كه به اين تعادل برسيم، بين به ثمر رساندن گل و ندادن شانس‌هاي زياد گلزني.بعد از بازی آمستردام، تعداد بازیهایی که برگزار کرده ایم، 68 بازی خواهد بود. در شش ماه اخیر ما در هر هفته دست کم 2 بازی انجام دادیم. تصورش را بکنید که هر تیمی در دنیا در چنین شرایطی بوده باشد و در دو تورنمنت به نیمه نهایی رسیده و درنهایت به یک فینال راه بیابد. این فوق العاده است. زیاد مهم نیست که افراد چه می گویند.ما خودمان می دانیم که عملکرد خوبی داشته ایم واوضاع حتی می تواند از این هم بهتر شود.»

هازارد فينال ليگ اروپا را از دست داد

ادن هازارد مهاجم تيم فوتبال چلسي مسابقه فينال ليگ اروپا را در روز چهارشنبه به دليل آسيب ديدگي از ناحيه ساق پا از دست خواهد داد

ين مهاجم بلژيکي در جريان ديدار روز شنبه چلسي برابر استون ويلا که با نتيجه 2 بر 1 پيروز شدند ، مصدوم شد و به احتمال فراوان فينال بزرگ ليگ اروپا در آمستردام را از دست خواهد داد .

وي در اين فصل در 61 حضورش در چلسي 13 گل به ثمر رسانده است .

بنيتس سرمربي اسپانيايي تيم چلسي در مصاحبه مطبوعاتي پيش از ديدار روز چهارشنبه ، ضمن اشاره به مصدوميت هازارد ، درمورد مصدوميت مچ پاي جان تري نيز گفت که در لحظات آخر راجع به تري تصميم خواهد گرفت .

آمارها

 

*بنفيكا اميدوار است كه در دفعه سوم رويارويي با چلسي شانس بياورد. بار اول در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان با هم ديدار كردند كه بازي رفت را چلسي صفر-يك برد و در خانه خودش هم يك-2 بنفيكا را شكست داد. 
*چلسي اگر جام ليگ اروپا را ببرد به جمع تيم‌هايي اضافه مي‌شود كه هر سه جام بزرگ اروپا را گرفته‌اند. قبل از آنها آژاكس، بايرن مونيخ و يوونتوس به اين افتخار دست يافته‌اند. ليگ اروپا هم يكي از جام‌هايي است كه در ويترين افتخارات چلسي ديده نمي‌شود. اولين جام اروپايي عمر چلسي جام برندگان جام اروپاي سال 1971 بود، جامي كه سال 1998 هم دوباره آن را گرفتند. فصل قبل هم كه در ليگ قهرمانان به جام رسيدند و اين فصل نوبت به ليگ اروپا شده. 
* اين سومين فينال بزرگ چلسي در شش فصل اخير است. بار اول رئال مادريد را در فينال فصل 1971-1970 شكست دادند تا جام برندگان جام را بالاي سر ببرند. بار دوم هم در فصل 1998-1997 موفق شدند اشتوتگارت را در همين رقابت‌ها صفر-يك شكست بدهند. فصل 2008-2007 در ليگ قهرمانان فينال را در ضربات پنالتي به يونايتد باختند اما فينال 2012-2011 را در كمال شگفتي در آليانتس آره نا از بايرن مونيخ بردند. 
* بنفيكا بعد از 23 سال به فينال برترين رقابت باشگاهي اروپا رسيده در حالي كه اين تيم در دهه شصت يك پاي فينال‌هاي جام برندگان جام اروپا بود. 1961-1960 در فينال بارسلونا را بردند و به پنج سال تسلط رئال مادريد در اروپا پايان دادند تا توازن قدرت در اروپا از اسپانيا به يك تيم ايبريايي ديگر برسد. فصل بعدش در فينال آمستردام با درخشش اوزه بيو به يك جام ديگر رسيدند اما فصل 1963-1962 به ميلان فينال را واگذار كردند. فصل 1965-1964 به اينتر باختند. فصل 1968-1967 مغلوب يونايتد شدند. 1983-1982 به اندرلشت باختند. 1988-1987 در پنالتي مغلوب آيندهوون شدند و يك فصل بعد از آن هم يك بار ديگر بازي را به ميلان واگذار كردند. 
*ركورد بنفيكا در 31 بازي مقابل انگليسي‌ها 10 برد، 5 تساوي و 16 شكست است. 
*كاردوسو در شش تا از ده بازي اخير بنفيكا مقابل تيم‌هاي انگليسي گل زده. 
*ركورد چلسي در هشت بازي مقابل تيم‌هاي پرتغالي 6 برد، يك تساوي و يك شكست بوده. 
*بنفيكا دقيقا دو برابر چلسي در جام‌هاي اروپايي يوفا حضور داشته؛ 362 بار مقابل 181 بازي چلسي.
*بنيتس زماني كه مربي ليورپول بود يك برد و سه شكست را مقابل بنفيكا كسب كرد. او در مسابقات يوفا 138 بار مربيگري كرده در حالي كه آمار ژسوس 74 بازي است. البته تعداد بازي‌هايي كه ژسوس در جام يوفا و ليگ اروپا مربي بوده در مقابل بنيتس 39 به 38 است.

Soccer - UEFA Europa League Final - Benfica v Chelsea - Chelsea Press Conference and Training - Amsterdam Arena

Soccer - UEFA Europa League Final - Benfica v Chelsea - Chelsea Press Conference and Training - Amsterdam Arena

کاپیتان تری هم با تیم تمرین نکرد و فقط به صورت انفرادی تمریناتش رو انجام داد


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 11:20 ] [ F.LamparD ]

 حتی وقتی میخابم پیرهن آبیتو در نمیارم از تنم            با تموم خاطراتت زندگی کردم و تو برای من شدی صنم
نمی تونم توی خوابم ببینم تو چلسی نباشی               خاطراتت جلو چشامه مثل تابلوی نقاشی
 اسطوره ای که بازی کرده باپای زخمی دست شکسته    حالا توتیمش جایی نداره قلبش شکسته
توی دنیا برا من مثل تو پیدا نمیشه                            آرزومه توی چلسی بمونی تا همیشه
چه شبایی واسه بازی بازی چلسی بیداری کشیدم       برای دیدن بازیت از دنیا دل می بریدم 
باگلات قلبمو از جا میکنی میبری به آسمون                 توی میدون یه سوپر فرانکی و یه پهلوون
عاشقم کردی یه جوری بی تو چلسی صفایی نداره       تو که باوفایی اما تف به اونی که وفایی نداره
توی میدون وقتی توپ میشه سرگردون                       بایه شوت سرکش میزنی یه گل برامون
کی میتونه مثل تو پاس های 60متری بده                   کی میتونه همیشه از عشق به چلسی بگه
واسه چلسی خیلی زحمتها کشیدی                        حیف که هیچ وقت به حقت نرسیدی
خیلی سخته توبری گریم نگیره                                آخه کی میخاد که جاتو توی قلب من بگیره
کاشکی باز خوزه بیاد و سکان چلسی رو به دست بگیره   بگه که سوپرفرانکی هیچ وقت از چلسی نمیره

 

آمار چگونگی به ثمر رسوندن گلها توسط لمپارد که 48 تاش از روی نقطه پنالتی بوده از 55پنالتی زده شده

اولین روز فرانک

اولین گل فرانک برای چلسی در کنار بازیکنان  چون زندن و ستاره بزرگ چلسی  زول

اولین گلش به آرسنال در دربی لندن

گل بسیار زیبای فرانک لمپارد مقابل بایرن که به اعتقادخودش بهترین گلش برای چلسی هست

 دوگلی که به بولتون زد و چلسی رو بعد از 50سال قهرمان لیگ برتر کرد فصل 2004-2005

برد شیرین مقابل بارسلونا در فصل 2004-2005

گل زیباش به اورتون در فصل 2006-2007

گل تماشایی و از زاویه بسته به بارسلونا درفصل 2006-2007

به ثمر رسوندن گل 100 و گل 101 برای چلسی در فصل 2007-2008

پنالتی حساس و سرنوشت سازش مقابل لیورپول در نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2007-2008 و تقدیم گلش به روح مادرش

گل به یادماندنی در فینال جام حذفی سال2009 و قهرمانی با چلسی

پنالتی سرنوشت ساز مقابل ناپولی

قهرمانی لیگ قهرمانان با بازوبند کاپیتانی فرانک

به ثمر رسوندن گل دویستم مقابل تیم سابقش وستهام

گل 202 و برابر شدن با بابی تامبلینگ با یک شوت پای چپ

گل 203 و رکورد شکنی فرانکی

تقدیر فرانک بعد رکوردشکنی از هوادران چلسی

عکس یادگاری 3 گلزن برتر تاریخ چلسی فرانک لمپارد بابی تامبلینگ و گری دیکسون

تقدیر بسیار زیبای دروازه بان بزرگ چلسی از فرانک لمپارد

آمار برترین گلزنان لیگ برتر و قرار گرفتن لمپارد در رتبه چهارم

 

 

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 29 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 10:26 ] [ F.LamparD ]
درباره وبلاگ

با سلام این وبلاگ برای اطلاع رسانی اخبار جدید تیم چلسی برای شما دوست داران ساخته شده است.منتظر نظراتتون هستم.امیدوارم که این وبلاک رضایت شما را به خود جلب کند. با تشکر
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 44421
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

جدول لیگ